۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۴۴۰

روایت طلبه کشمیری از مظلومیت مردم کشمیر | دغدغه امام راحل نسبت به کشمیر

روایت طلبه کشمیری از مظلومیت مردم کشمیر | دغدغه امام راحل نسبت به کشمیر
هندوستان جنایاتی در کشمیر رقم زده که از حد ذکر و وصف خارج است، از سال ۱۹۸۸ تا کنون بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مسلمان کشمیری جان خود را در درگیری‌ها از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سید سرباز روح الله رضوی از طلاب انقلابی اهل کشمیر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت مردم کشمیر گفت: کشمیر منطقه ای به وسعت یک هشتم سرزمین ایران است که بین سه کشور هند، پاکستان و چین واقع شده است.

وی افزود: جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند که اکثریت آن را مسلمانان شکل می دهند، از بین مسلمانان منطقه کشمیر حدود 15 درصد را شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) و الباقی را اهل سنت شکل می دهند.

این طلبه جوان کشمیری اظهار داشت: به دلیل رواج محبت اهل بیت(ع) در بین اهل بیت و رواج آموزه های وحدت آفرین انقلاب اسلامی در بین شیعیان کشمیر روابط بین مسلمانان مثال زدنی و مبتنی بر هم زیستی مسالمت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: آغاز بحران کشمیر همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به توطئه ای بازمی گردد که انگلیسی ها در این منطقه رقم زدند، حدود 175 سال پیش کشمیر به خاندان سلطنتی هندو مذهب فروخته شد در حالی که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می دادند و اسلام هم از طریق مبلغان ایرانی وارد این منطقه شده بود.

رضوی با بیان این که بعد از حاکمیت خاندان هندو مذهب بر کشمیر مردم این منطقه تحت ظلم قرار دارند، ابراز داشت: 75 سال قبل شبه قاره هند دچار تغییر و تحولات بنیادین شده و هند و پاکستان از هم جدا می شوند و مسأله کشمیر لاینحل باقی می ماند و مشخص نمی شود که این منطقه برای کدام کشور است.

وی عنوان کرد: حاکم هندو مذهب کشمیر طی توافقی که با هند و انگلیسی ها انجام می دهد و با وعده خودمختاری کشمیر را ملحق به هند اعلام می کند بدون این که نظر مردم کشمیر پرسیده شود، سازمان ملل مداخله می کند و جنگی بین هند و پاکستان رخ می دهد و سازمان ملل هم تأکید می کند که حق مردم کشمیر باید به آن ها داده شود اما این حق هیچوقت به آن ها داده نشد.

این طلبه جوان کشمیری خاطرنشان کرد: در این سال مردم کشمیر مبارزات خود را استمرار دادند، سال 1344 شمسی در شهر نجف امام خمینی(ره) در تبعید بودند و در سخنرانی معروفی خطاب به سران کشورهای اسلامی مسأله کشمیر را پا به پای فلسطین مطرح می کنند و می فرمایند اگر سران مسلمین توحید کلمه داشته باشند چگونه هندو بدبخت می تواند کشمیر عزیز را از ما بگیرد.

وی اضافه کرد: هندوستان جنایاتی در کشمیر رقم زده که از حد ذکر و وصف خارج است، از سال 1988 تا کنون بین 80 تا 100 هزار مسلمان کشمیری جان خود را در درگیری ها از دست داده اند، بالغ بر 8 هزار مرد کشمیری مفقود الاثر هستند و هیچ اطلاعی از وضعیت آن ها در دسترس نیست و ده ها هزار کودک کشمیری یتیم شده اند و تعرضات مکرری به نوامیس مسلمین توسط ارتش هند شده است.

رضوی با بیان این که باید صدای مظلومیت کشمیر را به جهان برسانیم، گفت: امت اسلام به ویژه ملت ایران با وجود سکوت جامعه جهانی باید از حقوق این مردم مظلوم دفاع کند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
دفاع از مظلومان کشمیری
0
0